12/20/10

TAMAN NEGARA !



ASSALAMUALAIKUM

TAMAN NEGARA! wow nice place 2 visit! best jugak. aku g cuti2 wif my family 3H2M, sebenar nya program nie x plan pun. tibe2 je nk pergi. sejujur jujur nya program nk camping bagai nie join ngan budak2 army tmpt ayah aku keje..so aku pun berbesar hati nak join sekaki la..hihi..fun la jugak even ujan lebat. activity agak mencabar..chewah! :) jungle tracking, naek jambatan gantung (kanopi), BBQ and a last one MANDI MANDA DI SUNGAI..:)


PACAT??? x usah citer la bnyk gler kot..5 ekor gigit aku ! kata2 untuk ENCIK PACAT (macam aku tau je jantina pacat 2)....

" terima kasih PACAT....sebb gigit..kurang cikit darah aku"

hah..citer pasal jungle tracking..syok woooo...yg membuat die mencabar gler2 sebb jalan tersngt la licin.hujan kan, lumpur x usah nk ckp..bnyk kot....kalu ada orng tye " ko ada jatuh kat lumpur x??? " sori beb...wa pendaki professional x maen la jatuh2 nie.. (bongkak lagi angkuh budak nie). ok bayangkan aku jungle tracking 3km lebih...hohoho...bnyk kalori aku terbakar dek jungle tracking nie..hahaha..esok nya nk balik pkai seluar longgar semacam....aku terpikir.ok lemak terbakar ngan cemerlang nya hahaha..


pic nie dalam kepenatan dan kepeluhan yg terlampau =_=!

dalam hutan bnyk gler akar pokok yg besar..huhuh..jenuh nak lalu... :)


SESAT??? jgn risau...dalam hutan ada signboard tau....sure x sesat...hihihi

citer pasal jambtan gantung plak.(wah semangt nk citer semua). aku bagi info cikit la ye pasal benda alah nie..die ada 10 platform and 11 jmbatan.so stiap platform 2 korang leh la tgk view hutan yg indah lagi tebal 2.. serius lawa gler..korng akan terpegun, tergumam, terpersona dan ter....hah mandai2 la korng reka..hahahah...korng kira lucky la kalu dpt jumpe binatang2 yg pesat membesar kat hutan ni..ada aku jumpe beruk..beruk kot..x pun orng utan..aku pun x sure..nasib die x kejar, sebb die kat bwah aku kat atas..hahha..ciap jelir2 lidah kat beruk 2. aku pasti, confident, yakin (eh maksud mcm sma je..) die x akan kejar aku..gler evil.. :)

gambar atas ngan gambar bawah mcm sepesen je.....hahaha



lepas jungle tracking, g mandi manda di sungai..fuh best gler....dah peluh2 then mandi sungai plak..pehhhhh!!!!!....x sah la kan kalu x rasa air sungai kat kuala tahan nie...sejuk gler weiiiii...mengigil aku. lagipun air die x bape nk dalam sesuai bebenor kalu bwk kanak2 mandi kat cni..buaya???hahaha..sape x risau. kalu nak mandi 2, mesti pndng kiri kanan..tkut x pasal2 benda 2 dtg.x ke cari pasal 2. dah la x khwin lagi..hahah..pe nie melalut bagai...dush dush dush!!!




BBQ happening gler la..join ngan budak2 army bakar ayam, daging, ikan...dorng dok wat lawak sampi nk terputus urat kentut aku...hahahah.gler slumber badak air je dorng nie....dorng citer mcm2..pegalaman dorg camping, kembara mcm2..syok je aku dengr..menarik jugak citer dorng nie..

menunggu ayam masak...hahah..bukan nk tolong... :)



mahu pulang..sempat snap pic wif adik comey lote nie...hihihi..adik shasha.. =)


ok. penat nak taip bnyk2..hihi..sebenar nya bnyk je nk kuar kan idea bernas kat kepala otak nie..tpi tngan nie x nk plak menunjukkan ciri2 kerajinan,... :)



Waalaikumussalam.. :)

No comments:

Post a Comment